„Harcosok Órája” – összeomlott nézettség fizetett hirdetések nélkül

yt harcosok oraja bukas fidesz nezettseg senki nem nezi a

A „Harcosok Órája” című online politikai beszélgetős műsor hónapokon át a Fidesz kommunikációs fegyvereinek egyik legfényesebbjeként tündökölt – legalábbis amíg fizetett hirdetésekkel támogatott elérést tudott vásárolni a Facebookon és más Meta platformokon. Azután, hogy október 6-án az EU-ban életbe lépett szabályozás miatt megszűnt a politikai reklám lehetősége a Meta felületein, villámgyors és drámai visszaesés következett.

Milyen nézettségi adatok láthatók?

  • A változás előtti időszakban (az utolsó néhány hét, hirdetésekkel) a műsor epizódjainak átlagos nézettsége kb. 182 900 volt.
  • A stop után lement négy epizód, melyek átlagosan kb. 6 500 nézőt értek el mindössze. Ez azt jelenti, hogy 96 %-kal esett vissza a nézőszám egyik napról a másikra.
  • Más számításokban: korábban száz–százezres nézettségek voltak megszokottak (100-200 ezer között), most ezredes vagy alacsony ezres tartományban mozgó adatok jellemzőek.

Mi változott pontosan?

  1. Meta politikai hirdetések tilalma
    Október 6-tól a Meta (Facebook, Instagram) leállította az EU területén – új uniós szabályozás miatt – a politikai tartalmú/fizetett hirdetéseket. Ez közvetlenül érintette azokat a műsorokat és tartalmakat, amik korábban nagy részben fizetett reklám révén értek el széles közönséget.
  2. Hirdetési költségek korábban
    A műsor hirdetéseihez komoly pénz kellett: szeptemberben több millió forintot költöttek csak arra, hogy a „Harcosok Órája” tartalmait reklámozzák.
  3. Organikus elérés minimálisra csökkenése
    Fizetett hirdetések nélkül a műsor nem tud elég embert elérni: hiába invitálnak vendégeket, hiába kerülnek ki ismert arcok – az algoritmusok nem ajánlják automatikusan azoknak, akik korábban csak hirdetéseken keresztül találkoztak velük. Így maradnak azok a nézők, akik maguktól keresik, de ők messze kevesebben vannak
IdőszakÁtlagos nézettségMegjegyzés
Hirdetéssel használt időszak (15 epizód)≈ 182 900 főMikor a műsort reklámozták, fizetett elérésekkel.
Reklámtilalom utáni 4 epizód≈ 6 500 főFizetett hirdetések nélkül.

Mi a tanulság?

  • A „Harcosok Órája” nézettsége erősen függött a fizetett hirdetésektől. Ezek nélkül a műsor gyakorlatilag elvesztette szinte az egész közönségét.
  • Ez rámutat, hogy az organikus elérés önmagában kevés, ha nem támogatják reklámkampánnyal, különösen politikai / közéleti tartalmak esetén.
  • Az új helyzet nagy kihívást jelent: a műsor készítőinek vagy módosítani kell a stratégiájukon – pl. időpont, promóció, tartalomforma – vagy belső struktúrában kell alkalmazkodniuk az új digitális reklámpiaci környezethez.

Ez tehát a jelen: a „Harcosok Órája” népszerűsége példa arra, mennyire lehet erős a reklámok hatása – és mennyire meredeken esik vissza, ha azok hirtelen eltűnnek. Ha akarod, tudok írni ilyen témában egy Facebook-posztot is vagy infografikát, ami bemutatja a százalékos visszaesést vizuálisan.

A TikTok-on is téma a Harcosok Klubja a TLVS nevű csatornán:

@tlvshun

bazsi, milyen baloldal 🤣😅.. Az egész ország retteg a fidesz kamu percektől, vagyis a harcosok órájától, senki nem meri nézni 🤣😂#harcosokórája #némethbalázs #fidesz #kamupercek #álriport @Kocsis Máté/frakcióvezető @menczertamas @Németh Balázs vagyok @Ibolya Csenge Gabriella @✨Csenge✨ @Kopasz @Fidesz @Magyarország 🇭🇺 @Harcosok órája 2026 @Harcosok Klubja @Somogyi András @Somogyi András rajongói oldal @Varga Zétény @Gulyás Gergely Hivatalos @Szentkirályi Alexandra

♬ eredeti hang – TLVS