divat mome

Újrahasznosítás a kifutón – magyar diákok formálják a divat jövőjét

Fenntarthatóság az oktatásban is fókuszbanA fenntartható divat nem csupán márkák és vállalatok ügye – egyre inkább bekerül az oktatásba is. A MOME (Moholy-Nagy Művészeti Egyetem) hallgatói idén nyáron is lenyűgöző diplomamunkákkal rukkoltak elő, amelyek nemcsak esztétikai, hanem társadalmi és környezeti szempontból is fontos üzeneteket közvetítettek. A legnagyobb figyelmet azok a kollekciók kapták, amelyek a textilhulladék…

Részletek
divathet

Budapest újra a divat fővárosa? – A fenntarthatóság a középpont a BCEFW-n

Aki járt már a Budapest Central European Fashion Week eseményein, az tudja, hogy ez a rendezvény nem csupán divatbemutatók sorozata. A BCEFW az elmúlt években lassan, de határozottan kinőtte magát nemzetközi jelentőségű eseménnyé – és 2025-ben ezt újra bizonyította. Idén azonban nem a csillogás vagy a luxus volt a fő üzenet, hanem valami egészen más:…

Részletek
nanushka

Nanushka újra reflektorfényben – magyar divatmárka New Yorkban és Budapesten is tarol

Egy magyar márka globális íve A Nanushka neve mára már nem ismeretlen a nemzetközi divatvilágban. Az egykor kicsinek indult budapesti márka mára komoly szereplője a nemzetközi kifutóknak – és ez a 2025-ös évben ismét bebizonyosodott. A márka resort 2025-ös kollekcióját New Yorkban mutatták be elsőként, a divat egyik legfontosabb metropoliszában. A bemutató kiváló visszhangot kapott:…

Részletek
zold divat

Zöld divat magyar módra – hazai márkák a nemzetközi fenntarthatósági térképen

A divat világa látványos átalakuláson megy keresztül, és ebben a folyamatban meglepő módon Magyarország is kezd komoly szereplővé válni. A legfrissebb trendek nemcsak a kifutókon, hanem a fogyasztói szokásokban is tükröződnek: egyre többen keresnek etikus, környezettudatos alternatívát a gyorsdivat helyett. Ezt a változást pedig számos feltörekvő hazai márka is meglovagolja – méghozzá nemzetközi szinten. A…

Részletek
toth bori maison marquise

Magyar tervező a párizsi divathéten – újabb áttörés a hazai divatvilágban

Újabb magyar név Párizs reflektorfényébenA párizsi divathét minden évben a divatvilág csúcsrendezvényei közé tartozik – és most először magyar tervező is bemutatkozott a hivatalos programban. Tóth Bori, a Maison Marquise alapítója, idén először kapott lehetőséget arra, hogy kollekcióját bemutassa a francia főváros kifutóin. Ez nem csupán szakmai siker, hanem szimbolikus lépés is: magyar divattervező ritkán…

Részletek